Livelähetysten suosio kasvussa – viestintätoimisto Sourcen toteuttama Hihna247 palkittiin Cannesissa

Viestintätoimisto Sourcen S-ryhmälle toteuttama slow tv -lähetys Hihna247 voitti pronssileijonan Cannes Lions -festivaaleilla.

Suorassa slow tv -lähetyksessä kuvattiin Helsingin Prisma Kaaren kassahihnaa 12 tunnin ajan juhannuksena. Viime vuonna suoraa lähetystä striimattiin Prisman Facebook-sivulle ja Subille. Facebookissa Hihna247 keräsi yli miljoona katselua ja Subilla lähetystä seurasi parhaimmillaan saman aikaisesti 245 000 katsojaa. Hihna247 palasi Prisman Facebookiin myös tänä juhannuksena, jolloin se tavoitti noin 500 000 suomalaista.

Hihna247 on viestintätoimisto Sourcen tuotantoa. Kyseessä oli ensimmäisiä kertoja, kun Suomessa käytettiin livestreamiä televisiossa.

– Livestreameistä on puhuttu jo pitkään, mutta nykyään potentiaalinen katsoja voidaan tavoittaa monessa paikassa, somen lisäksi myös lineaarisessa televisiossa, kommentoi Sourcen videoliiketoiminnan johtaja Paavo Tervonen.

– Lähetyksen julkaisu useassa kanavassa ei nosta tuotannon hintaa yhtään, joten livestream on erittäin kustannustehokas työkalu.

Livestreamin lähettäminen televisiossa on uutta, joten Source suunnitteli ja rakensi tekniikan yhdessä Subin kanssa. Juhannuksen lisäksi Hihna247 on toteutettu itsenäisyyspäivänä viime vuonna ja tällöin lähetys sai yli 800 000 näyttökertaa. Hihna247-tuotannossa ovat olleet mukana myös Craft Finland, Sanoma, HOK-Elanto, TBWA\Helsinki sekä Carat Helsinki.

 

Lisätietoja:

Paavo Tervonen
videoliiketoiminnan johtaja
p. +358 40 538 1810
paavo.tervonen@source.fi

Source

Viestintätoimisto Source luo digitaalisen aikakauden viestintää.

Me löydämme mielenkiintoiset kulmat ja keinot kertoa tarinoita. Tarjoamme viestintäpalveluita, sisällöntuotantoa ja videoita sosiaaliseen mediaan, televisioon, printtiin ja lähes kaikkiin digitaalisiin jakelukanaviin sekä markkinointiviestinnän palveluita. Graafinen suunnittelu ja digitaaliset ratkaisut ovat iso osa tekemistämme. Lisäksi tuotamme useiden tapahtumien mediapalvelut ja teemme palvelumuotoilua. Asiakaskuntamme koostuu pörssiyrityksistä ja julkishallinnosta startuppeihin. Strateginen suunnittelu ja oma sisällöntuotantotiimimme yhdistettynä videotuotantoomme tarjoavat asiakkaillemme kokonaisvaltaiset ratkaisut.

Viestintä ja tarinat ovat asiat, jotka ajavat meitä eteenpäin.

Markkinointitoimisto Kitchen on osa Sourcea. Yhdessä Source ja Kitchen muodostavat täyden palvelun markkinointiviestintätalon.

www.source.fi

Löydät meidät myös Facebookista, Twitteristä ja Instagramista.