RADIOJUTTU: Tutkimus paljastaa: sukupolvierot kuluttamisessa ovat yllättävän pieniä – nuoria kiinnostavat merkityksellisyys ja paikalliset tarinat

Tuore tutkimus paljastaa, että suomalaiset ovat ostopäätöksissään hämmästyttävän homogeenistä porukkaa. Silti erityisesti nuorten panostus merkityksellisyyttä ja omia juuria korostavien tuotteiden ja palveluiden ostoon on tutkimuksessa paljastunut yllättävä ja uusi, erottuva trendi. Uusi trendi on myös, että suomalaisia kiinnostavat aidot brändit, jotka tuntuvat inhimillisiltä. Yhä useammalle suomalaiselle kotimaisen tuotteen valitseminen on vastuullinen valinta.

Haastateltavana on tutkimuspäällikkö Jokke Eljala Suomalaisen Työn Liitosta. Toimittajana on Leena Piirto.

Radiohaastattelusta on saatavana valmiiksi editoidut noin 3 ja 5 minuutin mittaiset jutut. Jutut ovat radioille vapaasti ja veloituksetta julkaistavissa ja editoitavissa. Lataa radiojutut tämän linkin takaa.

 

JULKAISUVAPAA HETI

Radiojuttu on tuotettu yhteistyössä Suomalaisen Työn Liiton kanssa.